bloedbad

18 mei 2020 - Lárisa, Griekenland

Geheel tegen de gewoonte in heb ik vandaag de tijd om overdag wat te schrijven. Ik was vroeg vanochtend om de boodschappen te doen. Het eten staat inmiddels te pruttelen. Lekker makkelijk dus als ik vanmiddag van het strand kom. Hoef ik alleen maar op te warmen. Doen Grieken vaak ook niet. Ze eten net zo lief koud of lauw eten. Ik maak vandaag Fasolakia een gerecht met bonen , aardappelen veel tomaten(saus) en kruiden. Zal straks een foto van de pan maken. Geheel , niet uit overtuiging, ga ik mijn tweede vleesloze week in. Ligt meer aan de recepten die ik inmiddels heb. Ik moet zeggen dat ik het vlees niet mis. Maar ik kijk wel uit naar maandag. Ik heb al een tafel gereserveerd. En ik ga ongetwijfeld brisolles eten. Dat is een grote ( en dan bedoel ik ook grote) karbonade van de grill. Meestal deel ik die , maar grote kans dat ik alleen eet Op het terras van de taverne. Dit weekend is het eiland ook weer toegankelijk voor de Grieken. Ben benieuwd of er meer volk komt. Ze zijn inmiddels in het dorp volop aan het schilderen. De huizen, terrassen en meubilair moeten er immers goed uitzien als het toerisme losbarst.

Nu even over het bloedbad. Ik heb een plekje op mijn neus. Veroorzaakt door verbranding en iets te hardhandig afdrogen met een harde handdoek. Niets levensbedreigend dus. Zondagnacht werd ik wakker door een vieze smaak in mijn mond. Bleek bloed te zijn. Nog slaapdronken ging ik in de slaapkamer op zoek naar een papieren zakdoekje. Ik vond er nog eentje. Dat bleek niet voldoende te zijn. Ik bloedde als een rund. OP zoek naar pleisters beneden. En passant een spoor van bloed trekkend door het hele huis. Pleisters niet gevonden dus een wc rol moest uitkomst bieden. Na drie kwartier was het bloeden eindelijk opgehouden.
De volgende ochtend moest ik het matras, de lakens en de trappen en vloeren schoonmaken. Had niet eens tijd om naar het strand te gaan.

Vandaag pleisters gehaald bij de apotheker. De supermarkt verkoopt ze niet. Ik vroeg haar hoe ik dit bloeden beter kan stoppen , wellicht een huismiddeltje? Na een heel verhaal over hoge bloeddruk en bloedverdunners kon ik eindelijk duidelijk maken dat het om een huidprobleempje ging. Ik kreeg het advies ( apotheker heeft universiteit gehad) "don't touche". Daar kon ik het mee doen.

Het eten is klaar even een foto en dan naar het strand.

Groet HAns

1. Hinke:
    Tjonge, Hans!
    Ik dacht dat vrouwen alleen van het peuteren waren! 😱
    Voor de rest weer een leuk verhaal!
    Geniet van je "halve" varken alvast!
  2. Adriana:
    Lekker
  3. Hans:
    18 mei 2020
    Moet je nog even afwachten
  4. Wendy:
    18 mei 2020
    Leuk geschreven Hans , heerlijk verhaal, behalve dan van dat bloeden. Lekker vanaf blijven, en goed beschermen tegen de zon. Geniet lekker van je karbonade!!!!
  5. Henk Adelaar:
    18 mei 2020
    Gelukkig OP je neus en niet er in!
  6. Mootje:
    18 mei 2020
    Jouw moeder moet ook 100-en-1 gezegd hebben: AFBLIJVEN!!!!! Het is ook wel eens goed om aan de thuisblijvers te denken: “thuiswerken” ipv op het strand liggen! Grapje grapje 😬😬. Fijn dat het lekker weer is en dat het nog steeds goed gaat. Geniet er van. Ik werk wel rustig door ip mijn “ouwe dag” 😱