de laatste etappe

14 maart 2020 - Lárisa, Griekenland

De tweede dag in Kimi wilde ik het rustig aan doen. Na een ontbijt en koffie ben ik naar het strand gereden. Heb daar heerlijk een paar uur in de zon liggen lezen. Om 17.00 uur richting de boot. Het was niet druk op de boot, een voorbode voor wat later zou blijken...…..?
De boot doet er een kleine 2 uur over. Hij was aanmerkelijk rustiger dan de boot in Ancona. Het laatste stukje reed ik met Anna , die hier permanent woont. We zouden even snel gedag zeggen in het dorp. Het dorp was uitgestorven. Niet ongebruikelijk voor deze tijd van het jaar maar nu wel extreem. Alle restaurants en bars moeten vanaf vrijdag dicht. Je mag nog wel koffie of eten afhalen , maar je moet het buiten opeten. Ook terrasjes moeten zich aan deze regels houden. Dus geen ontbijt bij Anna PLaza en geen eten in de tavernes. Nu was ik toch wel van plan om ook zelf te aan koken, maar liever niet de eerste dagen. Dus wat staat er vanavond op het menu? Bloemkool met gekookte aardappels met een karbonade. Daar maak je nu die lange reis voor...……..

Het huis zag er schoon uit. De verwarming doet het evenzo als het warme water. Wifi is er nog niet maar komt in de komende dagen. De tv doet het gelukkig ook. Gelukkig worden amerikaanse komedies ondertiteld .Ik zal twee foto's toevoegen van vanmiddag. Dan kunnen jullie zien hoe uitgestorven het nu is. De meeste tassen zijn uitgepakt.

Maar wat heel belangrijk is. Het weer is fantastisch, ik denk rond de 20 graden. Heb al een uurtje op mijn balkon kunnen zitten. Wellicht morgen al een echte strandmiddag!
De komende dagen maar eens kijken hoe streng er gehandhaafd gaat worden.
Dus voorlopig geen internet aan huis, wel als ik toevallig in het dorp ben en ik een bekend wifi signaal kan oppakken.

Tot morgen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rosemarie:
    14 maart 2020
    Je bent er in iedergeval en in het huis is alles oke. Dus het grote genieten kan beginnen
  2. Guy:
    14 maart 2020
    Mooi dat je veilig aangekomen bent. En nu - ondanks de corona-perikelen - genieten. Dat gaat voorlopig in de zon van je geliefde eiland vast beter dan hier.
  3. Erna:
    Welkom home!! Erna
  4. Evert Scharrenburg:
    15 maart 2020
    Goed om te lezen dat alles oké is. Bloemkool en een karbonade???? Geintje zeker!! Ga genieten van de Griekse zon en de Hollandse pot! Trouwens vanaf morgen moet iedereen thuis werken, behalve als het reguliere proces in gevaar komt, dus Esther en Irma moeten gewoon naar kantoor komen. Het was niet mogelijk om een mobiele telefoon door te schakelen naar een groepsnummer, vandaar!Hans veel plezier, rust lekker uit en geniet!