Lockdown (vervolg)

23 maart 2020 - Skyros, Griekenland

De ochtend draaide vooral om de vraag, hoe kom ik aan de formulieren om naar buiten te mogen. Er is ook een SMS nummer voor diegenen zonder internet maar dat werkte niet. Ik heb gebeld met de ambassade of zij een oplossing hadden. Die hadden ze niet maar ze zouden het melden bij buitenlandse zaken.  Lach me dood als mijn telefoontje ergens toe gaat leiden. Uit onverwachte hoek kreeg ik een aantal formulieren met Nederlandse toelichting.

Voor mij verandert er niets. Ik kan nog steeds het dorp in, moet alleen zorgen dat ik mijn pas bij me heb en een actueel formulier.

Over het strand zijn de meningen verdeeld. Officieel mag het niet,tis de vraag of de 2 politieagenten kunnen handhaven.  Nu is dat deze week niet van belang, maar de verwachtingen voor volgende week zijn goed :stabiel zonnig en 17 graden. Even afwachten dus.

Op de eilanden moeten ze nu wel streng zijn.  Als ze dat niet doen heb je kans dat mensen van het vaste land massaal de eilanden gaan opzoeken. En wij willen geen corona op Skyros.

De winkels zijn niet allemaal open. De supermarkt en minimarkten zijn wel open. Vooral dat láátste is van belang want zij verkopen tabak!

Verder heb ik de dag benut om te wassen en schoon te maken. Ik zit er weer netjes bij.

Tot morgen.

1. Henk Adelaar:
    24 maart 2020
    Tabak maakt je niet immuun tegen Corona. Verder al het goede gewenst.
  2. Hans:
    24 maart 2020
    Heb jij daar wetenschappelijk bewijs van?