Regen

30 mei 2021 - Skyros, Griekenland

Weeronline is altijd redelijk betrouwbaar wat de voorspellingen betreft. Vandaag zou het mooi worden daarna 2 dagen wat minder. Ik had me er helemaal op ingesteld om die mindere dagen te gebruiken voor het huishouden. Helaas de realiteit was anders. Ik had wat afgesproken bij een strandtent toen het vanmiddag ineens begon te regenen(foto). Het ging een paar uur gestaag door. Ik had het kunnen weten. Gisteravond werd het ineens koud en de luchtvochtigheid ging naar 70%. Na een kort bezoekje bij Adriana. Even naar een supermarkt geweest. Er is sinds 2 jaar een 24 uur supermarkt, even buiten het dorp. Lekker handig want ik denk dat de winkels vanavond niet meer opengaan. Toen ik naar huis liep was het doodstil in het dorp. Er was niemand op straat. In Nederland heb je altijd nog wel wat autoverkeer bij slecht weer. Maar ja , auto´s rijden hier niet in het dorp.

Deze week zijn Ed en Irma aangekomen voor een korte vakantie. Zij wonen in Athene en komen ieder jaar naar Skyros. Twee keer met ze gegeten. Op de tweede avond sloot een vrouw aan die iets met de gezondheidszorg te maken heeft. Ter plekke met haar een afspraak gemaakt voor vrijdag. Ik kan me dan registreren zodat ik de 2e prik in Griekenland kan krijgen. Dit was vrijdag in 10 minuten geregeld. Ze belt me morgen om te laten weten wanneer en waar ik geprikt kan worden. Wat heel Grieks is, is het feit dat je heel vaak de voornamen van je ouders moet geven bij officiële stukken ( foto). Wat hebben ze daar nu aan?  Het is in ieder geval mooi dat het allemaal kan.

Verder deze week weer wat gewerkt in de tuin bij Adriana. Hoge prioriteit heeft het bijhouden van de rozen. Lekker makkelijk klusje. Ik ga ook een poging doen met onkruid en gras, wat er niet hoort te zijn. Dat is allemaal wat bewerkelijker. In Zeist zijn we zandgrond gewend. Hier is de grond keihard. Maar ik heb geen  haast.  Ik heb nog 5 maanden de tijd. Moet per slot van rekening ook regelmatig naar het strand.
Gisteren en vanavond een avond thuis gepland. Zaterdag heb ik een kerrieschotel gemaakt, voor 2 dagen. Hoef ik er vanavond niet meer uit in de kou.

Tot volgende week.

1. Rosemarie:
    30 mei 2021
    Zo te lezen heb je alles goed voorelkaa. Beweging strand en goed gezelschap. En ach die regen gaat wel weer over. Groet uit een zonnig Feanwalden .
  2. Hinke:
    30 mei 2021
    Heerlijk Hans, zo'n regen buitje!
    Hier is het eindelijk mooi weer!
    Lees in de krant dat vakantiegangers teruggehaald worden uit Griekenland, omdat de besmettingen weer oplopen....bij jou geen last van?
  3. Wendy:
    30 mei 2021
    Oh dat is even minder dan zo'n fikse regenbui. Gelukkig komt er na regen altijd zonneschijn. Super dat je jouw tweede prik kunt halen. Succes ermee en kijk uit naar jouw volgende verhaal.