Strand!!

21 maart 2020 - Soest, Nederland

Gisteren niets geschreven omdat er niets te melden viel.Vandaag  weer wel. Ben voor het eerst een middag op het strand geweest. Het is plm 18 graden en er was nauwelijks wind. De zon is al heel scherp,dus goed smeren. Het strand waar ik was heet Agios Petros ( voor de kenners). Op dat strand is in de zomer altijd een geïmproviseerde camping.  Een aantal mensen was er nu al neergestreken. E'en ervan ken ik een beetje.  Hij nodigde me gelijk uit voor het 1 mei feest. Het is een beetje een hippiestrand. Waar niet alleen tabak wordt gerookt. Toch komen er ook gezinnen. En het maakt niemand uit wat je aan hebt of niet.

Ik heb weer mazzel gehad tijdens deze reis. Vanaf vandaag mag je alleen mee op de boot naar Skyros als je daar woont. Tripjes maken op het vaste land of andere eilanden zit er voorlopig dus niet in.

Vandaag mijn vriezer gevuld met voorraad. Niet omdat er schaarste is maar ik moet gewoon teveel eten (vooral brood) weggooien. Ook wil ik niet iedere dag boodschappen doen.

Ik leer wat Griekse gerechten, maar de Hollandse pot kun je hier ook maken.

Als het goed is maandag internet. De avonden zijn saai. Griekse tv is niks, het bridgen komt me ook een beetje de neus uit. Gister een hartverzakking gekregen omdat een plank in een kast het begaf. (foto). Het huis heeft veel kastruimte maar  bijna alles staat vol met prullen.

Tot dr volgende keer.

1. Erna:
    22 maart 2020
    Hier ook een wandel-stranddag gisteren. Veel mensen op de been terwijl we maar anderhalve meter van elkaar mogen. Vrees dus een lockdown binnenkort.erna