testperikelen

10 mei 2021 - Savignano sul Rubicone, Italië

nou daar gaat tie dan, het eerste verhaal van deze Skyrosreis. In de veronderstelling dat ik alles goed had voorbereid, ging ik afgelopen zaterdag op mijn gemakje alles inpakken en in mijn auto laden. Ik lijk ondertussen wel een busje van post.nl zoveel pakjes gaan ermee naar Skyros. De dames hebben goed hun best gedaan met het bestellen op internet. Afleveradres 1e hogeweg zeist. Het wordt steeds duurder om iets van Nederland naar Griekenland te sturen dus op deze manier kon ik iedereen helpen.

Alleen nog even een covidtest doen met reiscertificaat. Die wordt vereist in Italiè en op de boot naar Griekenland. Voor twaalf getest aan het eind van de middag het resultaat. dat beloofde de advertentie. Ik was nog in de parkeergarage toen er al gebeld werd: er was een besmetting in het lab, het kon wel laat in de avond worden. Maar de uitslag was er zeker zondagmorgen.
Jullie raden het al, geen uitslag. De telefoon werd niet opgenomen op zondagmorgen dus ik heb maar een mail gestuurd.  In Duitsland werd ik door het testcentre gebeld. De mensen die met het vliegtuig mee moesten op zondag gingen even voor. Ik zou de uitslag in de loop van de zondag krijgen. Zondagavond tot twee keer toe een appje gehad: we zitten er bovenop gaat allemaal goed komen. Toen een telefoontje.....waar zit je precies in Zwitserland, stel dat het niet goed gaat komen ga ik een testcentre in de buurt zoeken. Binnen een half uur een link gehad naar testcentre in een dorp verderop. Dus gelijk online een afspraak gemaakt, voor maandag 9.30 uur. Maar je moest online eerst een vragenformulier invullen. En jullie raden het al: error page not found. Op 2 laptops en telefoons geprobeerd maar hetzelfde resultaat. Dus in het slechtste geval geen uitslag uit Nederland en geen test in Meyenfeld.

Jullie snappen in wat voor stemming ik naar bed ging, al om 22.30 uur. Ik was kapot na een dag rijden, een BBQ bij de familie, ik kon uiteraard de slaap niet vatten. Op de 1 of andere manier ben ik toch "out gegaan"en was ik op 7 uur al klaar wakker. Het eerste wat ik deed was mijn mail controleren. Hoera 's nachts om 3 uur was de uitslag doorgestuurd. Gelukkig negatief.

Na een goed ontbijt de tocht naar Italië aangevangen. Een mooie rit over de San bernardinopas. Er was heel weinig verkeer op de pas. Ik kon gelukkig, op afstand een italiaanse auto volgen.......die zou ook vast wel naar Milaan gaan. Ik heb daar veel lol van gehad. Ik houd niet zo van die lange tunnels, als je dan iemand kunt volgen reist het wat prettiger. Zeker als je ineens, zonder waarschuwing, een tunnel uitkomt en in de dichte mist terecht komt.

Ik had de navigatie ingesteld voor  het hotel in Rimini, waar ik vorig jaar ook was. Helaas , googlemaps kwam er niet uit. Ik  ben op een gegeven moment gaan lopen, want ik was in de buurt. Aangekomen bij het hotel bleek dat er 2 Ambassador hotels zijn in Rimini. Ik stond uiteraard bij de verkeerde. Het adres van het goede hotel ingevoerd in maps en toen ging het fout. Reistijd 14 uur!!!!!! Het leek wel of het systeem de startlocatie niet kon vinden. Uiteindelijk na wat rondzwerven een parkeerplaats gevonden om e.e.a. eens goed uit te zoeken.

Na een kwartier zag ik het probleem. De navigatie pakte als eerste de straatnaam op, gelegen in Sardinië!! Toen ik daarachter kwam was het leed gauw geleden en kon ik heerlijk op het balkon zitten in de zon met uitzicht op een leeg zwembad. Maar wel heerlijk uit de wind. Zie de foto. Aan de overkant snel wat gegeten. Deze log gemaakt en ik ga nu wat drinken en roken op het balkon. Morgen op de boot heb ik waarschijnlijk geen internet, dus het volgende bericht komt van Skyros.

Groeten
hans

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hinke:
    Hoi Hans,
    Tjonge, dat was een spannend begin, maar ondertussen ben je al een heel eind op de goede weg!
    Goeie reis verder, en weer een hele fijne tijd gewenst!
  2. Irma van der Zouw:
    11 mei 2021
    Nou nou Hans, het avontuur begint weer goed maar wat tegenslag houd je scherp. Uiteindelijk alles weer op zn pootjes terecht gekomen en Skyros ligt in het vizier, heerlijk toch!
    Hier wil hier maar niet zomeren, aan de andere kant misschien maar goed. Nog even volhouden.
    Ik ben heel benieuwd naar je volgende reisverhaal. Rustig aan en hartelijke groet van Irma
  3. Rosemarie:
    11 mei 2021
    Hmm postduif, weer een begin met de nodige uitdagingen. Maar je zit op de boot dus op naar de laatste etappe. Kalo taxidi en we lezen het wel weer. Hoe het vervolg van je teis verloopt.