zomer, maar ook weer niet

11 mei 2020 - Lárisa, Griekenland

Dinsdag en woensdag was het heerlijk lenteweer. Net boven de 21 graden, perfect voor het strand. Nu ik hier langer dan een normale vakantie blijf hoef ik niet meer zo nodig vroeg naar het strand. Heb toch dagen zat. Ik neem meer tijd voor toevallige ontmoetingen in het dorp. Nu er wat meer leven op straat is kom je steeds meer bekenden tegen en heb je even een praatje. Ik geef daar maar gewoon aan toe. Ben per slot van rekening gepensioneerd en hoef geen haast meer te hebben.
Donderdag was het ineens weer fris. Die dag heb ik gebruikt om mijn auto eens goed te wassen bij Adriana. Niet dat het qua stof veel zin heeft. Ik rijd regelmatig over onverharde stoffige wegen. Maar onder al het stof zat nog steeds de pekel van Zwitserland. Het leek me voor de lak niet goed om dit te lang te laten zitten. Mijn auto is twee dagen mooi schoon geweest.
Vrijdag uitgeslapen en een tochtje naar het zuiden gemaakt (foto). Afgesloten met een uurtje aan het strand van Kolymbada. Een mooi kiezelstrand. Wel druk, ik zag 2 andere mensen....
Zaterdagmorgen een onaangename verrassing. Ik had ineens geen water meer. Even bij de buurvrouw nagevraagd of zij wel water had. Aangezien zij alleen Grieks spreekt ging dat met handen en voeten. Ik begreep van haar dat het 2 uur kon duren of was het nou tot 2 uur?
Zaterdag een grote pan witte bonensoep gemaakt. Genoeg om wat weg te geven en om er zelf drie dagen van te eten. Hoefde ik dus geen boodschappen te doen en mijn eten alleen maar even opwarmen. Het lijkt wel vakantie.....ieder dag wel een paar uur aan zee geweest.
Vanmiddag begon het ineens hard te waaien. Ook nu gaat het flink te keer buiten, ik heb de luiken voor het eerst sinds een week weer dicht gedaan. Hoe het weer de komende week wordt zien jullie op het screenshot van weeronline.

Groeten
Hans

PS Mijn locatie wordt automatisch weergegeven. Ik zal eens navragen wat Larisa is.

1. Erna:
    12 mei 2020
    En geen mondkapjes en anderhalve meter afstand houden?? Dan komen jullie er goed vanaf...
    Heb contact met Christine, Gaby, Claus en Brigid wanneer we het beste kunnen gaan. Misschien is september een optie.
    Voorlopig wachten we maar af.
    Blij te horen dat je meer bewegingsvrijheid hebt. In de jaren negentig was er ook af en toe maar water...
    Erna
  2. Henk Adelaar:
    18 mei 2020
    Maak je Griekse bonensoep?
  3. Hans:
    18 mei 2020
    Jazeker, ken jij dat? Is heel makkelijk en gezond.