kort bericht

27 maart 2020 - Skyros, Griekenland

Vanmorgen om 8.30 uur zat ik al beneden omdat vanaf 9 uur internet aangesloten  de computer  kon worden. Tot mijn verbazing was de monteur er al om 9.15 uur. Om 9.30 had ik hem aan de praat. De eerste uren heb ik achter de computer gezeten voornamelijk TV gekeken.

Mijn dagelijkse rondje door het dorp gemaakt. Het was niet zo koud maar het regende fanatiek. Doet het nu nog steeds. Ik had een berichtje van Nana gehad dat ze wat eten voor mij had. Ze had een soort linzensoep (fakes soup) gemaakt met rijst en een dikke plak cake als toetje.

Het smaakte goed. Omdat ik al twee dagen gehakt in de koelkast had liggen moest ik daar vandaag wat mee. Dus heb ik chili con carne gemaakt voor in de diepvries. Ik ben meer met koken bezig dan thuis.

De komende 3 weekenden gaat er geen boot van het vasteland naar het eiland. Alleen door de week. Het is niet makkelijk om op de boot te komen als je niet op Skyros woont. Ik hoorde gisteren een verhaal dat mensen van het vaste land, werkzaam bij de havenpolitie op Skyros aardig wat moeite moesten  doen mee te mogen naar hun werk.
Schaarste aan producten is er niet. Er wordt ook niet gehamsterd.

Verder niets te melden. Ga maar wat tv kijken.
Groeten
HAns

1. Mootje:
    28 maart 2020
    🎉🎊🎈🎁☕️🍷🍰 Gefeliciteerd Hans! Dubbelop: internet én jarig, het kan niet op! Maak er -met alle beperkingen een mooie dag van!!!!!
  2. Hinke:
    28 maart 2020
    Tjonge, Hans, wát een verhalen! Geweldig!
    Ik hoop dat het weer een beetje opknapt en dat C. ver weg blijft op jou eiland!
    Enne.....ik drink een glas op jou vanavond! Nogmaals gefeliciteerd!
    Groetjes Hinke.
  3. Evert Scharrenburg:
    28 maart 2020
    Hoi Hans, vanuit het zonnige maar winderige Zeist, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Ik kon geen kaart sturen, zoals je al jaren gewent bent. Heb je adres niet en zou niet weten hoelang de kaart erover zou doen, zeker in deze tijd niet! Wij wensen je in ieder geval een hele fijne dag, hopelijk met wat zon. Geniet ervan!! Anke en Evert
  4. Hans:
    28 maart 2020
    Hoi Anke, ik hoorde vandaag dat je in Griekenland 40 dagen de tijd hebt om nieuwjaar te wensen, iemand te feliciteren of condoleren.
    Een kaartje kan dus nog. Mijn adres Hans Lancee p/o postoffice Skyros
    34007 Skyros
    Griekenland.
    Er is wel een postbode. Maar ik denk dat ik via via te horen krijg dat er post voor mij is op het postkantoor. Duurt ongeveer een week. Leuke uitdaging om eens te proberen toch?
  5. Erna:
    28 maart 2020
    Gelukkig dat je nu internet hebt! Kwam Theodoris zelf?? Thuis zijn is nu veel prettiger voor je! Erna
  6. Hans:
    28 maart 2020
    Nee er kwam een ander. Ben wel blij dat ik het nu heb
  7. Ingrid:
    28 maart 2020
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Leo heeft je vanmorgen al gefacetimed of hoe dat ook heten mag, maar een hele fijne dag gewenst. En we nemen er straks 1 of 2 op jouw gezondheid. Stay safe!!
    Liefs Ingrid