Skyros 2023.7

5 mei 2023 - Skyros, Griekenland

Hallo allemaal.

Het is vandaag een sombere dag hier. Koud, af en toe regen en geen zon. Wat een verschil met gisteren. Toen heb ik heerlijk een paar uur op een strand gelegen. Het was heet.
Gisteravond naar de herdenking op de Dam gekeken. IK zag veel mensen zonder jas. Dat is hier ’s avonds nog niet mogelijk.  Als ik in de avond naar het dorp ga heb ik nog steeds mijn winterjack aan. Bij thuiskomst gaat de airco nog steeds aan, op verwarmen.
Ik heb wel een nieuw restaurantje ontdekt. Wat mij betreft een 5 sterrentaverne:
1. Heerlijk traditioneel eten
2. Vriendelijke mensen
3. Ik mag met Pip naar binnen
4. De kachel brandt
5. Ik mag binnen roken!!!
Elders mag Pip niet naar binnen en moet ik dus in de kou eten. Dat is voornamelijk de reden dat ik best wel regelmatig thuis eet.
Vanmorgen heeft Pip mij onaangenaam verrast. Poep en kots in de woonkamer. Lekker werkje als je net wakker bent.
Ik ga maar over op ander voer. Je hebt hier goedkope blikjes, maar ik vraag me af of dat wel zo gezond is. Ik ga vanmiddag maar wat blikjes pedigree inslaan. 3 x zo duur, maar ik denk beter voor Pip.
Verder gebeurt hier niet zoveel. Afgelopen weekend was het wat drukker ivm 1 mei. Dat is hier een feestdag, aangezien dat dit jaar op maandag viel, hadden ze hier een lang weekend. Bij de hotels en appartementen bij mij in de buurt zijn echter nog geen gasten geweest. Het is knap donker als ik door het gehucht rijd.
Zo meteen ga ik wat dingetjes doen voor de VVE. Daarna bij Adriana wat zomerkleding kopen via internet. Ook moet Pip nog even rennen. Op het strand.
Tot de volgende keer,
Hans.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rosemarie:
    5 mei 2023
    Ik hoor het je al zeggen. Ik ga morgen naar huis als het weer zo blijft. Hier schijnt de zon en is redelijk warm. Wat Pip z'n voeraangaat, denk een goede keuze, zoals vorig jaar. Leuk dat je een goed restaurant gevonden hebt. Ik ben benieuwd. Geniet nog maar even tot juni zoals het nu lijkt.