update

30 maart 2020

Gisteren een relaxte zondag gehad, was gedaan en een beetje schoongemaakt. Het zonnetje scheen, dus lekker de hele dag met de luiken en de ramen open gezeten. De supermarkten waren onverwacht dicht. Dit om het winkelpersoneel even tot rust te laten komen. Dit geldt misschien voor de grote steden maar niet voor Skyros. Regelmatig ben ik de enige klant in  de winkel.
In de middag kwam Anna even langs met een fles eigen gebrouwen wijn van iemand van het eiland. Was wel even gezellig.

Vandaag scheen de zon volop. Ik hoorde gelijk meer geluiden in de buurt. Vooral veel vogels. Op de weg naar het dorp zag je steeds meer oude vrouwtjes in de deuropening zitten. blij dat ze eindelijk naar buiten konden. In de middag op het balkon gelezen. De zon is al heel scherp, na anderhalf uur ben ik naar binnen gegaan om dat mijn rug begon te verbranden, (tis ook nooit goed).

Nu even over het eten: Griekenlandgangers zeggen altijd dat zelf koken duurder is dan buiten de deur eten. Dat is dus niet waar. Als je eenmaal de basisspullen in huis hebt ben je voor het dagelijkse eten minder kwijt dan in Nederland. Je moet wel de seizoensgroenten eten. Vanavond weer een heerlijke (soort) spinaziepotje gekookt. Morgen eet ik de rest met een  karbonade.
Vandaag voor het eerst controle gehad naar mijn reden dat ik buiten was. Ik hoefde alleen mijn formulier te laten zien. Paspoort, wat ik altijd bij me moet hebben, was niet nodig.

Ik heb zo een idee dat morgen op dezelfde manier zal verlopen.

Groeten
Hans

1. Erna:
    31 maart 2020
    Gaat de goede kant op Hans, volhouden maar. Vanavond krijgen we hier te horen hoe lang de 'intelligente lockdown' volgens Rutte - gehandhaafd blijft. Erna