nieuw berichtje

5 april 2020 - Skyros, Griekenland

Hallo ,

Het is al weer een paar dagen geleden dat ik wat geschreven heb. Dat heeft een goede reden. Er was de afgelopen dagen niets bijzonders te melden. Reden; het weer , maar vooral Corona. Ik ben erg beperkt in mijn bewegingsvrijheid. Ik kan alleen boodschappen doen in het dorp, wel met een kop koffie. Het eiland kom ik niet af. Alhoewel eraf kom ik wel. Het is maar de vraag of ik weer terug kan. Op de boot van KImi naar het eiland mag je alleen mee als je kunt bewijzen dat je op het eiland ingeschreven staat . Wat zou ik trouwens op het vaste land moeten doen"? Ook daar is alles dicht. Mensen hier houden zich strikt aan de regels. Misschien is dat wel de reden dat het virus hier, op het eiland, niet is.
Een volgende keer ga ik niet meer zo vroeg in het jaar. Vanaf half mei lijkt me, zoals ik het nu bekijk,  wel beter. Ik wist dat het weer niet stabiel zou zijn, maar er valt dit jaar wel erg veel regen. Ook de laatste drie dagen is het nauwelijks droog geweest. De komende drie dagen staat er ook een harde wind.
Weeronline heeft het al eerder beloofd maar vanaf woensdag moet het toch echt structureel beter worden.
Vandaag de woonkamer en de keuken een keer goed schoongemaakt. Ben ik toch weer nuttig bezig geweest vandaag. Voordeel bij deze omstandigheden is wel dat ik niet veel geld uitgeef. Van mijn pensioen kan ik het deze maand goed redden. En dat met twee huizen!

Ik zal voorlopig alleen op zondag weer wat schrijven, tenzij er iets interessants te melden is. Volgende week hopelijk met wat strandverhalen.

Groeten
Hans

1. Erna:
    5 april 2020
    Hier 20 graden! Heerlijk in mijn tuintje gezeten. Half mei lijkt me sowieso beter ook zonder corona....
    X erna
  2. Evert Scharrenburg:
    5 april 2020
    Hoi Hans, ik maakte mij al zorgen, had de hele week niets van jou gehoord. Dacht ik ga nu even kijken, misschien is hij wel ziek, gelukkig niets aan de hand. Hier alles oké. Gisteren en vandaag geweldig goed weer, dus de achtertuin helemaal zomer klaar gemaakt. Eef heeft geholpen met de zware klussen, vegen, schobben enz. Maar we zijn klaar voor de zomer. Meestal stel ik het uit tot de paasdagen, en het is dan altijd slecht weer! Dus nu maar de koe bij de hoorns gepakt en de tuin klaar gemaakt. Nu nog wachten om mooie planten te kopen!! Dan zijn wij helemaal gelukkig. Trouwens wij kregen bericht van de camping dat hij tot 1 juni op slot zat. Dus met Pinksteren naar de camping zit er dit jaar niet in. Afwachten of we per 1 juni wel kunnen. Groetjes Ank en Eef.