Dagje later

27 april 2020 - Skyros, Griekenland

De afgelopen weken heb ik steeds op zondag wat geschreven. Deze week wat later omdat de regering vandaag met voorstellen zou komen om de lockdown te versoepelen. Helaas dat wordt morgen. Wat al wel bekend is dat vanaf 4 of 5 mei ik geen formulier meer bij me hoef te hebben als ik naar buiten ga. Dat betekent dat ik me op het eiland eindelijk vrij mag bewegen. De wereld is wel heel klein geworden. Ik kom alleen in het dorp en het dichtstbijzijnde strand. Al met al misschien een afstand van 3 kilometer. Met wat omlopen kun je dat nog een beetje rekken.
De kleine winkels mogen vanaf volgende week ook weer open. De week daarop beginnen de scholen weer voorzichtig. In de laatste fase, eind mei, mogen de tavernes weer open als ze buiten tafels hebben. Dat is gelukkig hier het geval.

Het weer was afgelopen paasweekend prachtig. Ik had mijn winterjas al opgeborgen. Dat had ik beter niet kunnen doen. De rest van de week was het tot vrijdag weer koud met een gure wind. Volgens weeronline is de zomer nu begonnen. De komende twee weken boven de 20 graden, geen wind en regen.

Vandaag zal ik pendelen tussen mijn balkon en de computer. Het is per slot van rekening koningsdag. Jullie een prettige dag voor zover dat mogelijk is. Ik meld me zondag weer.
Groeten
Hans

1. Margreet:
    27 april 2020
    Fijn dat je snel meer vrijheid krijgt en dat het lekker weer is. Des te meer genieten straks
  2. Ingrid:
    27 april 2020
    Gelukkig gaat het vanaf nu allemaal wat versoepelen daar bij jou. Wij hebben vandaag ipv koningsdag vieren een lange fietstocht (voor mijn begrippen dan, het was 50 km.) gemaakt. Was heerlijk. Het weer is super nu. Hoorde van Marina dat ze via de vogelopvang een vogel moest ophalen op Bothalaan 54 in Zeist. Toevallig he. Het huis was heel erg verbouwd zei de eigenaresse. Marina was helaas niet binnen geweest. Nou fijne week weer verder!!
  3. Wendy:
    28 april 2020
    Fijn weer wat te horen van je Hans. Langzaamaan wordt Er ook bij jullie steeds meer versoepeld, gelukkig maar! Hoop voor jou, dat de taverna snel opengaan. Het wordt Er, als ik het zo lees, fantastisch weer voor. Geniet lekker. Groetjes
  4. Hinke:
    29 april 2020
    Hoi Hans, leuk weer iets van je te lezen!
    Nou dat opgesloten voelen en zitten komt ons niet onbekend voor hoor!
    Het was een rare, saaie Koningsdag, gelukkig wél heel mooi weer!
    Sterkte en plezier daar, ik zou daar bést eens willen rondkijken!
    Groetjes!