Eerste reisdagen

15 maart 2023 - Cesenatico, Italië

Eerste reisdagen

Hallo allemaal,

Hier gaan we dan, het eerste verhaal van de zomer in 2023. Ik zit hier op bed in de kleinste hotelkamer die ik ooit heb gehad in Gatteo a Mare. Er is nauwelijks plek voor mijn spullen. Het bed zit echter goed en ik heb uitzicht op de Italiaanse TV, die echt niets voorstelt. Maar de voeten liggen lekker omhoog, vooral een weldaad voor de rechter die na een dag auto rijden behoorlijk pijnlijk en dik wordt.
Maandagmiddag vol goede moed vertrokken naar Bonn, een saai stuk rijden. Rond 17.00 uur was ik bij Bernd en Sylvia, die ik al jaren ken van Skyros. De ontvangst was heel hartelijk. Vooral Sylvia riep de hele middag en avond dat Pip so nietlich und schön ist. Und so gut erzogen !!!! Pip kon in een nabijgelegen park even losrennen. Ik kreeg het al gelijk aan de stok met twee jonge moeders die vonden dat Pip niet in de zandbak mocht spelen. Nou zat Pip niet eens in de zandbak hij vloog er alleen door heen. Later ging het echt fout. IK was Pip kwijt en hoorde hem blaffen. Hij regeerde niet op mijn roepen. Uiteindelijk vond ik hem in een tuin bij een konijnhok. Hij blijft natuurlijk een jachthond. De eigenaresse kwam boos naar buiten en begon tegen Pip te schreeuwen. Ze had mij nog niet gezien. Das ist privateigentum!! Riep ze naar Pip, alsof hij dat zou begrijpen. Uiteindelijk gehoorzaamde hij mij en kon ik hem aanlijnen.
We hebben lekker gegeten. En Sylvia heeft vooral veel gepraat, dat gaat maar door. Ook onder invloed van de rosé. Als Bernd het koosnaampje Poemelchen gebruikt weet ik al hoe laat het is.” Je hebt genoeg gehad”. Niet dat Sylvia daar naar luistert, het was voor mij doodvermoeiend. Heb Pip om 12 uur nog even uitgelaten en ben toen maar naar bed gegaan, eindelijk rust.
Na het ontbijt de reis voortgezet naar Wallenstadt (Zwitserland). De hele dag regen en veel wind. Omdat Pip er regelmatig even uit moet ben ik, net zoals in Zeist, weer 5 keer nat geregend. Pip doet het goed onderweg, hij slaapt, of doet alsof. Een paar keer eruit en hij is tevreden.
In Wallenstadt heeft hij even los kunnen lopen, de rest van de avond en nacht was hij rustig. Bij Marlise was het wat rustiger dan in Bonn. We hebben lekker gegeten en goed bijgepraat.

Na een goede nacht werd ik wakker van de zon!! Het was een heerlijke ochtend. De reis door de Alpen is altijd mooi. Alleen mijn navigatie wilde maar niet op gang komen. Nu heb ik die alleen maar op het eind nodig, maar als je alleen reist geeft de navigatie ook veel informatie over de voorgang van de reis. Na enige tijd had ik het door: de telefoon was afgesloten vanwege te weinig power. NA een paar kilometer deed alle het weer. Het was heel druk op de weg, veel vrachtverkeer. Nog even paniek onderweg omdat ik mijn betaalpas kwijt was. Je moet veel tolpoortjes door en ik leg mijn pas dan even op de stoel naast me onder mijn rugzak. Bij de laatste tol kon ik hem niet vinden. Gelukkig werd de creditcard ook geaccepteerd. Direct na de tolpoort ben ik gaan zoeken. Gelukkig is de ING i pas fel oranje gekleurd. Mijn pas lag tussen de stoel en de console .

Opgelucht begonnen aan het laatste stuk, naar het hotel waar ik nu zit. Ik heb pizza bij de buren gegeten en doe vanavond niet veel meer.

Groeten

Hans

1. Willemien van Delft:
    15 maart 2023
    Fijn dat de autoreis goed verloopt...en Pip ee goeie autoreishond is...want t is wel een heel eind..maar de beloning is warm!
  2. Brigitte:
    15 maart 2023
    Leuk om je zo te volgen
  3. Wilma:
    17 maart 2023
    Hoi Hans, wat een verhaal en wat een avontuur om deze reis samen met Pip weer te maken. Pip geeft wel wat leven in de brouwerij! Geniet nog van het vervolg van jullie reis. Ik zie uit naar de komende verhalen van jullie avonturen. Groetjes Wilma
  4. Hinke:
    17 maart 2023
    Sjonge! Alweer een heel eind de goeie kant op!
    Wel fijn dat je hier en daar een gezellig overnachting adresje hebt!
    Goeie, veilige reis gewenst samen met Pip!
    Groetjes, Hinke.