Frequentie

26 juni 2020 - Skyros, Griekenland

Voordat ik aan mijn verhaaltje begin kijk ik altijd even terug naar de oude. De terugloop van de frequentie is evident. Tijdens de reis was dat dagelijks, had ik mijn familie beloofd. Geleidelijk aan werd dat wekelijks. Nu is het al weer twee weken geleden. Hoe dat komt? Ik weet het niet. Misschien maak ik niet genoeg mee, van die tripjes die ik wilde maken is het nog niet gekomen. Wordt waarschijnlijk augustus. Ik ga dan naar Skiathos, Skopelos en alonissos. Blijf dan een weekje weg. Het is dan wel hoogseizoen, maar ik verwacht dit jaar geen grote drukte op de eilanden. Ik zou nu weg kunnen gaan , maar dit is mijn "normale" vakantietijd en er komen nu weer oude bekenden naar het eiland. Vanavond ga ik eten met Ed ( Ierland) en Irma ( Equador, Canada Florida). Ed ken ik al 20 jaar. In 2004 is hij hier getrouwd met Irma, ik was toen de hele dag uitgenodigd. Ze wonen nu al weer 2 of 3 jaar in Athene. Tot ze ( met name Ed) daar ook weer ruzie krijgen en naar een ander land verkassen. Vanavond zie ik ze in onze favoriete Taverne, Margetis. Ze zitten nu op de boot.

Moet niet vergeten voor die tijd even taart te gaan eten voor de verjaardag van Maximos. Hij wordt 6 jaar. Zijn moeder en tante runnen een minimarket waar ik regelmatig kom. Ten tijde van de geboorte en zijn eerste verjaardag, hier heel belangrijk, was ik ook al van de partij. Met zijn naam was ook iets aparts aan de hand. Hij heette eerst Stratos ( betekent zoiets als soldaat) naar zijn opa (papous). Die vond dat Stratos wel mocht, maar niet nu hij nog leeft. Dus heette het kind de volgende dag Maximos.

Nasleep ongeluk. Zondag een week geleden had ik de weduwe en haar zoon hier in huis. Ze hadden wat foto's bij zich van auto's , in de hoop dat ik ze zou herkennen. Ze leken er niet op. Ik had gezegd dat het een donkere Mercedes pick up was. Ze kwamen met foto's van voornamelijk grijze , Koreaanse auto's. Ze vroegen of ik maandagmorgen een verklaring bij de politie wilde afleggen. Zo gezegd zo gedaan. Maandag om 13.00 zat ik op het politiebureau. Uiteindelijk duurde deze sessie twee uur. Dat kwam niet door de manier van vragen stellen. Dat ging best professioneel.  Maar de agent typte met één vinger!! Ook moest hij een paar keer aan een collega vragen hoe je bepaalde woorden moet spellen. De volgende dag belde de agent me al vroeg op. Of ik weer langs wilde komen want hij had het verkeerde formulier gebruikt. Hij wees me de wijzigingen aan......heel vriendelijk maar ik lees geen Grieks. Dus snel getekend en wegwezen.

De pedicure was ook een ervaring. De behandeling gebeurde buiten op een terras met zeezicht. Ze vond de nagels belangrijker dan mijn eelt. Ik vond juist andersom. Maar taalprobleem...Ze gebruikte weinig hulpmiddelen . Vooral veel variaties op de kaasschaaf. Omdat ik voornamelijk op slippers loop waren mijn voeten 's avonds een gespreksonderwerp in de Kalypso. Wat zijn je nagels mooi!!! Volgende keer toch maar meer aandacht voor het eelt.(foto)

Vanochtend mijn huis schoongemaakt en gedweild. Ik ga zo een dagje uit. Dat houdt het volgende in: Ik ga meestal naar stille stranden zonder faciliteiten. Vandaag ga ik naar een strandtent met bedjes en bediening op het strand. Dus een middagje uit!!
Tot de volgende keer
Hans.

1. Adriana:
    26 juni 2020
    Goeiemorgen,
    Dat heb je weer mooi geschreven.
    Zie je later !
  2. Karin Lancee:
    26 juni 2020
    Blij weer iets van je horen 😉
  3. Wendy:
    27 juni 2020
    Leuk geschreven weer Hans! Ik kijk niet naar je nagels, ik zie alleen maar hele bruine voeten! Veel plezier met het eten, en leuk weer wat van je te horen! Groetjes