De laatste maand.

2 oktober 2020 - Skyros, Griekenland

De laatste maand is ingegaan ( kalo mina). Net zoals alle andere jaren gebruik ik de laatste periode om allerlei dingen te doen die zijn “blijven liggen”.
Op de eerste plaats heb ik wat huizen bekeken voor volgend jaar. Het huis wat ik heb is prima. Het is alleen wat te groot en ik mis een afgeschermde buitenruimte . De locatie is perfect.
Het eerste huis wat ik bekeek is vlakbij , maar viel al snel af. 1 persoonsbedden, klein keukenblokje en gedeeld terras.
Het tweede huis had prachtige terrassen met uitzicht op zee. Maar helaas ook hier weer twee verdiepingen ( potentieel hersenletsel door een nauw trapgat)  Geen airco of verwarming en iets duurder dan wat ik nu heb. Omdat de huisbaas deze week op het eiland was heb ik de knoop maar doorgehakt. Ik ga volgend jaar naar hetzelfde huis. Heb nu wel een periode afgesproken: Vanaf 1 april tot 1 november.
Deze week ben ik met het koffiekransje naar het zuiden gereden. Dit is een ruig gebied waar weinig tot niets groeit. ( zie video). In dit gebied moet een groot windmolenpark komen. De bewoners zijn hier fel op tegen. Voorlopig is de zaak weer wat vertraagd, maar nog geen definitief afstel. De rit hebben we afgesloten met een late lunch op het strand. De meeste tavernes aan de stranden zijn inmiddels dicht. Het was nog een hele tour om iets te vinden. Alhoewel het overdag nog prima weer is worden de stranden door de week nauwelijks bezocht door de locals. Men verwacht dat het dit weekend weer wat drukker wordt met weekendgasten. Er komt weer een zomerse periode aan!!
De volgende dag een lunch gehad met Nana. Lag ook al lang in de planning, maar het kwam er maar niet van. Zoals altijd had ze veel teveel  gekookt. Het hoofdgerecht bleef onaangeroerd. Hoogtepunt was een heerlijke vissoep. ( foto) . Het hoofdgerecht, vis met groenten, staat nu in mijn koelkast.
Ik ga waarschijnlijk 28 oktober naar huis. Nog niet helemaal zeker omdat ik nog niet weet of Manos meegaat. Ik heb wel tegen hem gezegd dat hij de knoop dit weekend moet doorhakken. Hoe later je de boot boekt hoe duurder het wordt. Bovendien zijn we uitgenodigd voor een dubbele verjaardag in Zwitserland op zaterdag 31 oktober. (herhaling van 5 jaar geleden) Als  het gaat zoals ik het wil ben ik 2 november weer thuis.
Zo, ik ga me nu klaarmaken voor het strand. Tot de volgende keer.
Hans.

1. Henk Adelaar:
    2 oktober 2020
    Je ziet er welvarend uit Hans! Breng mondkapjes mee. Ze gaan ws verplicht worden tegen Tante Corona! Je moet verhalen schrijver worden👍🦅
  2. Hans:
    2 oktober 2020
    Hoi Henk. mondkapjes zijn hier al heel gewoon. Neem wel een voorraadje mee.
  3. Evert Scharrenburg:
    2 oktober 2020
    Zou ik zeker doen, Eef kocht bij de Ethos 50 mondkapjes voor wel € 35,00 (en dit is geen grap)!!
  4. Guy:
    Vriend,
    Zou je eens uitleg willen geven over je sociale omgeving daar. Ene Manos, een theekransje en volgens mij nog wat van die 'vaste' mensen om je heen.
    Groet,
    Guy
  5. Hans:
    Doe ik volgende keer
  6. Erna:
    4 oktober 2020
    Wens je nog mooie dagen op het eiland!!
    Gr erna