Skyros 2023.3

22 maart 2023 - Molos, Griekenland

Skyros 2023.3

Ik bedacht me gisteren ineens dat ik offline op de laptop een stukje kan schrijven en dat ik dat in de middag bij Adriana kan verzenden. Dat ga ik dus nu doen.
Zojuist is de eigenaar van het huis Dimitris langs geweest. De router is onderweg van het vaste land, de elektriciteit wordt aangepast zodat ik over een paar dagen ook op de computer internet heb. TV kijken ’s avonds doe ik op mijn telefoon via 4G. Moet denk ik wel een extra bundel aanschaffen voor de komende dagen.

Vandaag voor het eerst opgestaan met zwaar bewolkt weer en af en toe een spatje regen. Vanaf morgen moet het beter worden. Zaterdag 25 maart is de nationale feestdag en dan wordt 20 graden verwacht. De gaan het zien.

Nog even terugkomen op de laatste etappe. Ik had veel tijd in Kymi voordat de boot zou vertrekken. Dus naar het strand geweest en bij een taverne gehangen. De boot zou vertrekken om 18.00 uur. Rond half 5 zag ik wat beweging op de kade. Het ticketkantoor was al open. Dus reed ik daarnaar toe en zag tot mijn schrik dat op de zaterdag de boot om 17.00 uur!!! Zou vertrekken. Als ik wat later was geweest had ik de boot nog gemist!.
Aan boord was Pip erg onrustig, ik denk de combinatie, andere omgeving met veel wind en aangelijnde honden ( waar dus niet mee gespeeld kan worden) hem iets teveel was. Uiteindelijk wist hij mijn bril van mijn neus te trekken toen hij mij wat te enthousiast likte. Gevolg: rechter glas eruit en montuur gebroken.
Dan eerst maar even een sigaret om te kalmeren. Grote schrik mijn sigaretten lagen nog in de auto. De garage op de boot is verboden terrein voor passagiers. Gelukkig kende ik één man van de bemanning . Hij werkte afgelopen jaren in een strandtent waar ik regelmatig kwam. Ik vroeg hem of hij mijn sigaretten even wilde halen, en zo geschiedde. De bootreis, ongeveer 1 uur en 50 minuten was snel voorbij.

Aangekomen in het dorp eerst maar 1 secondelijm gehaald. Later bij Adriana de bril geplakt. Hij is nog steeds heel.
Gisteravond voor 2 dagen gekookt. Ik heb een opschrijfboekje met simpele recepten die je hier kunt maken. Het heet Lemonata Kotoplo, een gerecht met kipfilet.
Omdat het wat miezerde heb ik vanmorgen de kleedjes ( zijn ze hier gek op) uitgeklopt en wat geveegd. Toen begon het te miezeren en riep ik Pip naar binnen. Kon ik weer opnieuw beginnen, hij zat onder de modder. Maar dat doe ik wel weer als alles opgedroogd is.
Ondertussen de kasten gereorganiseerd zodat ik alles wat ik de komende maanden, misschien, nodig heb weer kan vinden.

Ik slaap hier als een malle. Misschien komt dat omdat mijn slaapkamer heel donker is door de buitenluiken die ik ’s nachts dicht doe. By the way de eerste nacht bij Adriana voor het eerst op een electrische deken geslapen. Is iets voor oude mensen dacht ik altijd. Maar o wat was dat lekker warm als je het bed instapt.

Het is nu droog en de zon komt erdoor. Tijd voor strandwandeling.

Groeten
Hans.

1. Willemien van Delft:
    22 maart 2023
    Hoi Hans..je hebt je plekje weer ontdekt..fijn dat je zo goed slaapt...en die Pip houdt je lekker bezig..zo veel onstuimige oprechte liefde..wel je bril kapot!..maar ja..t kan erger.
    Wij zijn net terug uit Portugal...t is hier zo miezerig en grijs...volgende keer gaan we langer gr
  2. Wilma:
    22 maart 2023
    Hoi Hans, Leuk om weer mee te krijgen hoe het met jou en Pip gaat. Fijn dat je lekker slaapt en dat de temperatuur zal stijgen. Ik hoop daarom dat je volgende week tijdens je verjaardag ( alvast gefeliciteerd en een fijne dag gewenst) lekker in het zonnetje kan zitten. Groetjes Wilma