Skyros 2023.4

29 maart 2023 - Skyros, Griekenland

Het is al weer een week geleden dat ik wat van me heb laten horen via deze reislogger. Eens kijken wat ervan komt, want Pip kijkt mee (zie foto)

Eerst maar eens over het weer. Het is erg wisselvallig. Twee dagen geleden lag ik in de middag op het strand, daarna was het twee dagen erg koud met een sterke wind. Wel schijnt de zon iedere dag, maar ik heb twee dagen binnen gezeten. Ik had op voorhand al gekookt zodat ik ’s avonds de deur niet  uit hoef. In huis is het een aangename 21 graden dankzij de airco.
Gelukkig heb ik sinds een paar dagen een goedwerkend internet. Dus kan ik gewoon naar de Nederlandse TV kijken.
Deze week nieuwe mensen ontmoet. Antichoni ( zeg maar Anti) en Stavros ( call me Steve). Beiden werkzaam in supermarkten waar ik weleens kom. Zij hebben ook een hond en dat was ook de aanleiding tot een praatje bij een taverne. Het grappige is dat ik de volgende dag Stavros in de straat tegenkwam toen hij boodschappen een het bezorgen was in het dorp. In plaats van even de hand op te steken, stapte hij van zijn brommer om mij uitgebreid te begroeten en Pip even te aaien. Ze wonen sinds een maand op het eiland en komen uit Athene. Even een weetje: de opa van Stavros is van Skyros. Stavros heeft dan ook het recht om te zeggen dat hij van Skyros is, al heeft hij er nooit eerder gewoond.
Gisteren bij de koffie met taart mijn verjaardag bij Adriana gevierd. Ik heb mezelf een mooi taart cadeau gedaan die bovendien ook nog lekker was. (zie foto)
Pip zit eigenlijk in het gewone ritme van thuis. Het enige dat hij mist zijn andere honden om mee te rennen. Er zitten hier veel honden in de buurt, maar allemaal aan de lijn. Op het strand is er nog niemand, laat staan een hond. Ondanks de kou van de laatste dagen ben ik er toch weer dagelijks 5 keer uit geweest. Gisteren toch weer 3 keer nat geregend.
Mijn bril is definitief wijlen. Heb al gebeld met de verzekering, schade wordt vergoed ( eigen risico 100 euro). Op het eiland is één winkel waar je brillen kunt kopen. Hans Anders heeft mijn brilsterkte vandaag doorgemaild. IK weet niet of zij dat hier goed kunnen opmeten. Misschien morgenochtend maar eens daar langs lopen.
Verder heb ik alles op de juiste plek in het huis liggen, ik ben niets meer kwijt. Ook het schoonmaken en wassen is routine geworden.
Het gaat dus goed hier!

Groeten
Hans

1. Ton:
    29 maart 2023
    Hans, alsnog van harte proficiat met je 64 e verjaardag. Maak er een mooi jaar van .
  2. Erna:
    30 maart 2023
    Geniet van je verslagen!! Heb het gevoel dat ik al op S ben…?erna
  3. Evert Scharrenburg:
    30 maart 2023
    Hans, van harte gefeliciteerd van ons. goed om te lezen dat het goed gaat en dat je alles op orde hebt, nu je bril nog maar dat komt ook wel goed. Geniet ervan samen met Pip.
  4. Willemien van Delft:
    30 maart 2023
    Gefeliciteerd met je verjaardag..
    Gr Willemien
  5. Hinke:
    30 maart 2023
    Sorry, te laat....maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Echt niet vervelend, lijkt me, om dat in Griekenland te vieren!
    Goed om te lezen dat het goed gaat met jou en Pip!