Skyros 2023.5

10 april 2023 - Lárisa, Griekenland

Hallo allemaal, hier een berichtje van een koud Skyros. Het is al een paar dagen aan het kwakkelen maar het dieptepunt is nu wel bereikt vind ik. Morgen nog zo’n dag ( met wat regen) en dan wordt het zomer. Volgens de voorspellingen vanaf, woensdag 20 graden gedurende een lange periode. Beter dan de schamele 12 van nu.
Het vervelende van dit weer is dat er in het dorp niets te beleven valt. Wij zijn gewend dat winkels en restaurants hun vaste openingstijden hebben. Hier gaat de helft gewoon niet open bij slecht weer!
Pip zit er niet mee. Hij ligt de hele dag aan de lange lijn buiten. Hij houdt alles goed in de gaten. Vooral katten en vogels hebben zijn aandacht. Even voor de duidelijkheid: hij wil graag spelen met katten, hij is niet agressief naar ze. Ik denk dat dat komt omdat hij de eerste maanden van zijn leven veel bij Adriana is geweest die een grote kattenfamilie heeft. Gisteravond was hij in het dorp niet te houden. Steeds weer kwamen er katten die op 5 meter afstand bleven loeren naar hem. Ik kreeg gelukkig hulp van een paar pubers die ook buiten waren. Ze joegen de katten steeds weg, zodat Pip wat rustiger werd.
Ik heb inmiddels een nieuwe bril. Ik had de keuze uit wel plm. 10 stuks. De verkoopster adviseerde me om naar hun winkel op het vaste land te gaan, daar is meer keuze. Ik vond het een beetje te ver gaan om de boot van 8 uur ‘s morgens te nemen om vervolgens een hele dag te hangen op Evia om de boot ’s avonds weer terug te nemen. Evia is wel mooi, maar dan moet het wel wat warmer zijn. Dus ik heb de minst lelijke bril maar genomen. Mijn oude bril neem ik  in oktober wel mee naar Hans Anders. Hopelijk hebben ze nog eenzelfde montuur. Ogen opmeten konden ze hier niet, dus maar goed dat ze vanuit Zeist de sterkte van de glazen hadden doorgemaild.

Vandaag bericht gekregen dat mijn oude buurvrouw van de Bothalaan, Mar Koman,  is overleden. Een aantal van jullie weet dan wel over wie ik het heb. Ze belde nog voor mijn verjaardag, zoals altijd 2 dagen te vroeg! Maar niet gek voor iemand van 89 jaar. Ik wist dat ze ongeneselijk ziek was, alvleesklierkanker. Ze is afgelopen zaterdag rustig in haar eigen bed ingeslapen.
Het toeval wil dat ik op diezelfde dag voor de zevende keer oud-oom ben geworden. Een gezond jongetje, Thijs.
( uit een sms berichtje wat net binnenkomt blijk ik ook een kind te hebben: Hoi pap dit is mijn nieuwe nummer etc……) Kind gelijk onterfd.

Verder maak ik niet zoveel mee. Ik doe eigenlijk de dingen die ik in Zeist ook doe. Vooral veel naar buiten met Pip. We gaan zo weer naar het strand , kan hij even rennen. Gelukkig heb ik mijn dikke jas bij me, een shawl en muts dus moet ik warm blijven. Komende 2 avonden kook ik zelf en blijf ik in de avond thuis. Daar is het redelijk warm met airco en kacheltje.

Groeten
Hans

1. Adriana:
    10 april 2023
    Hoi Hans, ja dit is Skyros !
    Je hoeft niet koken, ik heb gigantes voor je...mmm
  2. Hinke:
    10 april 2023
    leuk weer iets van je te horen! als je een beetje mooier weer krijgt.....stuur hier ook wat naar toe!
  3. Willemien van Delft:
    10 april 2023
    Hoi Hans...ik hoorde ook t ber van Mar C..je oude buurvr..een lief mens..en was altijd een fijne gesprekspartner..maar nu ging t niet meer..
    Ik hoop voor je op beter weer...en dat komt!
    Gr Willemien
  4. Rosemarie:
    10 april 2023
    Het weer zal vast weer beter worden, volgend weekend drukte in het dorp. Pasen. Dan weer volop gezelligheid. Fijn dat Pip zich zo vermaakt. Groetjes aan iedereen en hopelijk tot gauw. Ta leme .
  5. Erna:
    14 april 2023