Skyros 2023.9

5 juni 2023 - Molos, Griekenland

Het is al weer even geleden dat ik wat van mij heb laten horen. Dit komt denk ik omdat het leven hier een sleur begint te worden. Niet in negatieve zin maar het niet zo interessant om te vertellen dat ik heb gewassen of schoongemaakt. Ik heb hier eigenlijk hetzelfde leven als in Zeist.
Vanavond zijn Pip en ik thuisgebleven. Ik merk dat hij ’s avonds laat in het dorp onrustig wordt, aan de riem trekt en veel blaft. Dit zijn volgens mij tekenen dat hij overprikkeld is. Overdag ligt hij wel eens met de ogen dicht, maar er hoeft maar iets kleins te gebeuren en hij is alert. Het is nu 23.15 en hij slaapt al vanaf 19.30 uur. Hij is er blijkbaar aan toe.
Ik ben wel afgelopen week  één van de oprichters geworden van de slow food community Skyros. Zie de foto van de oprichtingsvergadering. Wat het precies inhoud is mij nog niet duidelijk. Het is een initiatief van Nana. Het gaat volgens mij om terug te gaan naar een oude manier van leven. Niet alleen voor wat betreft eten, maar ook over ambachten en andere tradities. Er zijn in Europa meerdere van dit soort communitys.  De lunch bij de vergadering was in ieder geval heerlijk. Ik wacht verder af.
Met die autistische jongen is er weinig vooruitgang. Ik ben bij Christina langs gegaan, maar hij had geen zin om uit bed te komen. Logisch als je 24 uur op je telefoon zit. De ruzies zijn wat minder geworden.
Nog een update: mijn auto ziet er inmiddels weer net zo uit als voor het wassen. Ik denk dat hij 3 dagen schoon is geweest.
Mijn terras heb ik wat opgevrolijkt met planten. ( zie foto) ziet er wel gezelliger uit.
Met het dagelijks schoonmaken van het terras ben ik gestopt. Is echt verloren tijd, zoveel stof en zand in de lucht. Doe het nu nog maar één keer per week.
Afgelopen weekend was het hier Pinksteren. Bovendien was er een grote bruiloft. Vrijdag en zaterdagavond was het erg druk in het dorp. Zelfs wachttijden bij de populairste taveernes. Als het goed is, is het morgen weer rustig.
Het weer is prima, rond de 25 graden. ’s Avonds nog wel in de lange broek en zomerjasje naar het dorp. Overdag een paar uur naar het strand. Hoeft van mij overdag niet warmer te worden.
Jullie zijn weer op de hoogte. Morgenavond  wordt Pip geknipt. Dat is de enige afspraak die in mijn agenda staat deze week.
groeten
Hans

1. Margreet:
    5 juni 2023
    Fijn dat het nu goed weer is. Hier trouwens ook
  2. Willemien van Delft:
    6 juni 2023
    Leuk weer iets te lezen van je....t gewone leven is ook boeiend...hier gebrek aan regen..maar wel veel zon..de wind uit t noorden...voelt koud..en alles wat groeit..heeft problemen.
  3. Hinke:
    8 juni 2023
    prachtig terras! je zit al achter de geraniums zie ik! Grapje!!!
  4. Willie:
    15 juni 2023
    Heerlijk om je verhaal te lezen! Iedere keer geniet ervan!