Tandarts met ADHD

19 juli 2021 - Skyros, Griekenland

Het vorige log heb ik geschreven toen ik zat te wachten op een afspraak met de tandarts. Dat is een hele belevenis geworden. Ik was natuurlijk veel te vroeg. Tijdens het wachten kwam de tandarts enkele malen melden dat het nog 5 minuten zou duren. Hij noemde mij consequent Mister Hans. Uiteindelijk was het zover en betrad ik een hele moderne behandelkamer. De tandarts zelf was een copie van Jochem Myjer, maar dan nog erger. Ik dacht na een paar minuten dat ik gek werd. Net als vorige week bij de KNO arts werd er gebruik gemaakt van een camera. Duidelijk was te zien dat er een stukje van een vulling was afgebroken. Ik weet niet precies wat hij gedaan heeft , maar het leek alsof hij de kies heeft "ingepakt" en daarna heeft hij de laser gebruikt. Dat laatste schijnt zijn specialiteit te zijn. De zenuw moet nu tot rust komen. Krijg ik weer last volgt een wortelkanaalbehandeling. Volgens hem is dit pijnloos. Opvallend: ik kreeg een kwitantie mee voor de verzekering.

Bonnetjes geven ze hier nog steeds niet graag. Bij de supermarkten hangt steevast een papier dat je niet hoeft te betalen als je geen kassabon krijgt. Een nieuwe caissière bij de supermarkt volgt me steevast naar buiten om het bonnetje te geven. Alhoewel ik vaak aangeef dat ik geen bon hoef. In de horeca ligt dat anders. Tot afgelopen vrijdag. Ik kreeg ineens overal een kassabon. Waarschijnlijk wordt er dit weekend gecontroleerd. Op van alles, zwart personeel, overtreden mondkapjesplicht, rookverbod binnen en omzet. De controleurs worden al herkend op de boot zodat iedereen gewaarschuwd kan worden.

Dinsdag ben ik op Evia geweest voor de tweede prik. Met de boot van 7 uur vertrokken naar Kymi. De buurman ging mee. Aangekomen in de haven van Kymi bleek dat er niets open was voor een ontbijt. Alleen koffie kon je krijgen. Na 15 minuten hadden we meer succes bij een Beach club. Daar hebben we twee uur heerlijk op een bedje gelegen. Vanwege de kwallen , die nu hier waren, kon er niet gezwommen worden. Daarna moesten we even naar vrienden van Niko. We werden gastvrij ontvangen door een schrijver en zijn familie. Ik heb wat foto's van zijn huis en tuin gemaakt. Vele terrassen, zowel in, als uit de zon. Prachtige omgeving en aardige mensen.
Toen op zoek naar de priklocatie in een klein dorpje. Veel te vroeg waren we daar , maar ik kon gelijk doorlopen. De prik ging er vlot  in.  Ik kreeg wel een waslijst mee met zaken die ik 24 uur niet mocht hebben: geen alcohol, geen vis, geen chocola en nog wat zaken. Overdag heb ik me hier aan gehouden. Maar 's avonds werd de prik toch gevierd op een terras!
Ik heb geen bijverschijnselen gehad. Kon alleen niet, gedurende twee dagen, op mijn linkerzij liggen. De tocht over Evia was prachtig. We zijn door vele verlaten dorpjes gekomen. Je zet ze wel eens op tv, van die verlaten dorpen in Italië of Spanje. Iedereen trekt er weg. Er is niets te doen in die dorpjes. Even wat foto's gemaakt van een oude kerk ( 12 eeuw) gewijd aan drie Heiligen. ( ben even vergeten welke).
Een dagje Evia wordt door iedereen afgesloten met een bezoek aan de Lidl. Sommige boodschappen zijn op het eiland veel duurder. Ik had van Adriana een lijstje meegekregen. Voor mijzelf deodorant gekocht. Was 50 % goedkoper dan op Skyros. Ook de tank volgegooid, scheelde 23 cent per liter.
Voor Niko was het echt een vakantiedagje. Hij heeft geen auto en komt haast nergens op het eiland , laat staan op Evia. Hij heeft genoten!!!

Vandaag komt er een einde aan de hittegolf. Ik zal blij zijn als dat vieze "plakweer" voorbij is. Wij krijgen een staartje van de onweersbuien die hebben huisgehouden in Limburg en omgeving. Erg heftig zal het niet worden. Water is hier welkom. Door de droogte en warme temperatuur van de afgelopen weken dreigt een watertekort. Mijn auto heeft hoognodig een wasbeurt nodig, maar het is een beetje ASO om nu je auto te wassen. Ik hoop dat de natuur vanavond zijn werk gaat doen.

Tot de volgende keer

Hans